×
WEB MAIL TELEFON REHBERİ ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ AÇILAN DERSLER UZAKTAN EĞİTİM KAMPÜSTE YAŞAM KÜTÜPHANE PORTALI ULAŞIM

İşletme Ders İçerikleri

MAN 602 Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders, pazarlama kavramının tarihsel gelişimini ve pazarlama teorilerinin evrimini ele almakta, günümüz işletmelerinde pazarlamanın stratejik rolünü ortaya koymaktadır. Ders kapsamında pazarlama karar sürecinin tasarımı, yenilik ve değişim yönetimi, değer yaratma odaklı müşteri ve tedarikçi ilişkilerinin yönetimi üzerinde durulmaktadır. Ayrıca dağıtım kanalları, kişisel satış, reklam ve fiyatlama stratejileri incelenmekte; bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde farklı pazarlama modellerinin geliştirilmesi ve uygulanması tartışılmaktadır.

MAN 603 Örgüt Kuramı (3 0 3) AKTS: 7,5

Günümüzde örgütler belirsizlik, değişim, çeşitli krizler, değişen müşteri talepleri, iş ahlâkı ve sosyal sorumluluk baskıları gibi çok karmaşık gelişmeleri içeren küresel bir çevrede faaliyet göstermektedir. Örgüt Teorisi, böyle bir ortamda faaliyetlerini sürdürecek örgütlerin diğer örgütlerle başarıyla rekabet edebilmeleri ve hayatiyetlerini devam ettirebilmeleri için  nasıl örgütlenmeleri ve nasıl bir yapı ve  kültür tasarımı geliştirmeleri gerektiği üzerinde durur. Dersin içerdiği başlıca konular; örgütsel amaçların tespiti, amaçlara uygun yapısal tasarımın oluşturulması, ulusal ve uluslararası çevreye imalat, hizmet ve enformasyon teknolojilerine uygun tasarımların geliştirilmesi, dış ve iç tasarım elemanlarının belirlenmesi, örgüt stratejileri ile örgüt tasarımı arasında uyumun sağlanması, iç ve dış çevre ilişkilerinin uyumlaştırılmasını sağlayacak örgüt tasarımlarının hazırlanması, örgütün yaşam seyri ve dinamik süreçlerin yönetimi, örgütlerde yenilik geliştirme, değişim sağlanması, karar verme süreçleri, güç, çatışma ve örgütte politik davranışların yönetilmesi gibi konulardır.

MAN 604 Finans Teorisi (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders, temel menkul kıymet yatırım teorileri ile sermaye yapısı ve temettü teorilerini ileri düzeyde incelemektedir. Ders kapsamında fayda teorisi, ortalama-varyans portföy teorisi, tekli ve çoklu endeks modelleri, sermaye varlıklarını fiyatlama modeli (CAPM), arbitraj fiyatlama teorisi, Fama-French üç faktör modeli ve etkin piyasalar hipotezi ayrıntılı olarak ele alınmaktadır. Ayrıca davranışsal finans yaklaşımları tartışılmakta; sermaye yapısı ve temettü teorileri derinlemesine değerlendirilmektedir. Böylece öğrencilerin finansal karar süreçlerini hem geleneksel hem de modern yaklaşımlar çerçevesinde analiz edebilme yetkinliği kazanmaları hedeflenmektedir.

MAN 605 Stratejik Yönetim (3 0 3) AKTS: 7,5

Stratejik yönetim, bir taraftan temel sosyal bilimler (özellikle ekonomi, sosyoloji, psikoloji) diğer taraftan işletme bilimi ile ilgili konuları kapsayan disiplinlerarası geniş bir alandır. Bu nedenle, bu ders stratejik yönetim araştırmalarının temel kuramsal yaklaşımları ile kurumsal stratejileri kapsamaktadır. Bununla birlikte, derste stratejik yönetim alanının tarihsel gelişimi ve örgüt stratejileri ile ilgili araştırmaların değerlendirilmesi de yer almaktadır.

MAN 60Finansal Ekonometri I (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders, finans teorisinin ampirik uygulamalarında gerekli olan ekonometrik teknikleri teorik ve uygulamalı boyutlarıyla ele alan iki derslik Finansal Ekonometri serisinin ilkini oluşturmaktadır. Ders kapsamında klasik ekonometri teorisinin temel ilkeleri tanıtılmakta, tek değişkenli zaman serisi modelleri (ARIMA) ayrıntılı biçimde incelenmektedir. Ayrıca durağanlık ve birim kök testleri ile eşbütünleşme analizleri üzerinde durularak öğrencilerin finansal verilerle çalışmada kullanabilecekleri temel ekonometrik araçları kazanmaları hedeflenmektedir.

MAN 608 Yatırımcı Davranışları Teorisi (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders, davranışsal finans alanındaki temel konuları kapsamaktadır. Arbitrajın sınırlılıkları, yatırımcıların irrasyonel davranışları ve bu davranışların altında yatan nedenler ile yatırımcı duyarlılığı ayrıntılı olarak ele alınmaktadır. Ayrıca yatırımcı davranışlarının psikolojik temelleri incelenmekte; bu çerçevede geliştirilmiş teoriler ve bu teorileri destekleyen ampirik çalışmalar tartışılmaktadır. Dersin amacı, öğrencilerin finansal piyasalardaki karar süreçlerini geleneksel yaklaşımların ötesinde, davranışsal perspektiften değerlendirme becerisi kazanmalarını sağlamaktır.

MAN 609 Portföy Teorisi (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu dersin amacı öğrencileri portföy yönetimi ile tanıştırmak ve portföy yönetimi ile ilgili stratejiler konusunda bilgilendirmektir. Bu bağlamda finansal varlıklarla portföy oluşturmada temel ve teknik analizin kullanılması ile risk ve getiri hesaplamaları detaylıca incelendikten sonra, minimum varyans portföyü, Lagrange ve Kuhn-Tucker yöntemleri ile optimizasyon, portföy performans ölçütleri, portföy teorisinde etkin ve fraktal piyasa hipotezleri ve regresyon analizi gibi konular üzerinde durulacaktır.

MAN 610 Finansal Türev Ürünler (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders, karmaşık finansal türev ürünlerin fiyatlama yöntemlerini ve bu ürünler aracılığıyla geliştirilebilecek stratejileri kapsamaktadır. Dersin içeriğinde forward ve future piyasaları, arbitraj ve korunma stratejileri, future üzerine yazılan opsiyonlar, swap işlemleri, kredi temerrüt takasları (CDS) ve teminatlı borç yükümlülükleri (CDO) gibi ileri düzey finansal türev ürünler ele alınmaktadır. Öğrencilerin finansal piyasalarda türev ürünlerin işleyişini kavrayarak risk yönetimi ve yatırım stratejileri geliştirme konusunda yetkinlik kazanmaları amaçlanmaktadır.

MAN 611 Risk Yönetimi ve Altüaryel Teori (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders, risk yönetimi ve aktüeryal planlamaya ilişkin temel teorileri ve uygulamaları kapsamaktadır. Ders kapsamında sigorta sistemleri, aktüeryal planlama yöntemleri, varlık ve yükümlülük yönetimi ile bu alanlarda kullanılan matematiksel ve istatistiksel modeller ele alınmaktadır. Öğrencilerin, finansal riskleri ölçme, analiz etme ve yönetme konusunda teorik bilgi ile uygulama becerilerini bir araya getirmeleri hedeflenmektedir.

MAN 612 Muhasebe Teorisi (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu derste muhasebenin tarihsel gelişimi, ABD ve diğer ülkelerde muhasebe standartlarının oluşumu, muhasebe teorilerinin gelişimi, muhasebede etik ve yönetişim konuları incelenmektedir. Ders ağırlıklı olarak muhasebe teorilerine yönelik bilimsel çalışmaların irdelenmesi şeklinde yürütülmektedir.

MAN 614 İleri Düzey Mali Tablo Analizi (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu derste özellikle uluslararası finansal raporlama standartları kullanılarak hazırlanan mali tabloların sunumu ve bu tabloların unsurları üzerinde durulacaktır. Daha sonra uluslararası finansal raporlama standartlarına göre hazırlanmış mali tablo unsurlarının mali tablo analizi yönünden önemi incelenecek ve tek boyutlu ve çok boyutlu mali analiz yöntemleri üzerinde durulacaktır. Derste mali tablo analizi ile ilgili güncel literatür de incelenecektir.

MAN 615 İnsan Kaynakları Yönetimi (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu dersin ana teması, öğrencilerin insan kaynakları yönetimi konusunda geniş bir perspektife sahip olmalarını sağlamaktır. 21. yüzyılda başarılı olmuş şirketlerin bu başarılarını, şirket yöneticilerinin ve liderlerinin, insan kaynaklarını yönetme, motive etme ve hedefler doğrultusunda yönlendirmede gösterdikleri başarıya bağlanmaktadır. Bu bağlamda dersin konuları arasında gerçek dünyadan örnek olay ve uygulamalara yer verilerek öğrencilerin güncel konuları kavrama ve takip etmeleri sağlanacaktır.

MAN 617 Örgütsel Davranış (3 0 3) AKTS: 7,5

Derste mikro örgüt kuramlarının gelişimi ve kökenleri; psikolojik köken, davranışçı yaklaşım, bilişsel psikoloji ve sosyal psikoloji irdelenmektedir. Ders temel olarak üç ana düzeyde ele alınmaktadır. İlk olarak birey bazında; benlik algısı, benlik ve benlik sınıflaması, atıf kuramı ve izlenim yönetimi gibi konulara, ikinci olarak grup düzeyinde;  sosyal mübadele kuramı, sosyal kimlik kuramı, sembolik etkileşim kuramı, güven ve liderlik konuları ele alınmaktadır. Son düzey olan örgüt düzeyinde ise örgüt kültürü ve örgüt yapısı ile tasarımı ele alınmaktadır.

MAN 619 İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders, iş dünyasında etik ve sosyal sorumluluk kavramlarını kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla ele almaktadır. Ders kapsamında etiğin tanımı ve kapsamı, etik ile ahlak arasındaki ilişki ve etiğe ilişkin temel kavramlar (inanç, değer, norm, kültür, egoizm, faydacılık, hazcılık, hak, hukuk, adalet) üzerinde durulmaktadır. Ayrıca, etik teorileri arasında yer alan teolojik yaklaşım, deontolojik yaklaşım, erdem etiği ve sosyal sorumluluk anlayışı incelenmekte; bu teorilerin iş hayatındaki yansımaları tartışılmaktadır. Dersin amacı, öğrencilerin iş yaşamında etik karar alma süreçlerine ve sosyal sorumluluk anlayışına eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşabilmelerini sağlamaktır.

MAN 622 Tüketici Davranışları (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders, tüketici davranışlarının oluşumu ve değişimini etkileyen faktörleri kapsamlı bir biçimde ele almaktadır. Kültürün tüketici davranışları üzerindeki etkileri, yeni tüketici profillerinin tüketim motivasyonları, tüketici satın alma karar süreci ve satın alma davranış matrisleri dersin temel inceleme alanlarını oluşturmaktadır. Ayrıca motivasyon, algı ve öğrenme kavramları detaylı olarak işlenmekte; öğrencilerin tüketici davranışlarını hem bireysel hem de kültürel boyutlarda analiz edebilme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

MAN 623 Perakendecilik (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders, perakendeciliğin yönetimi ve dağıtım kanalları içerisindeki rolünü kapsamlı biçimde ele almaktadır. Perakendecilerin diğer dağıtım kanalı üyeleriyle olan benzerlikleri ve farklılıkları incelenmekte; satış geliri, ürün hatları, sahiplik türleri ve yönetimsel yöntemler açısından perakendecilik tanımlanmaktadır. Dersin amacı, öğrencilerin perakendeciliğin işleyişini ve stratejik önemini kavrayarak, sektörel uygulamaları analiz edebilmelerine katkı sağlamaktır.

MAN 624 Stok Yönetimi (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders, stok yönetimi alanındaki temel modelleri ve uygulamaları kapsamaktadır. EOQ modeli, POQ modeli, çoklu-POQ modeli ve miktar indirim planlaması incelenmektedir. Dinamik talep altında stok planlaması için kullanılan sezgisel yöntemler, Wagner-Whitin (WW) modeli ve matematiksel programlama (MP) formülasyonları ele alınmaktadır. Talep belirsizliği altında stok yönetimi, gazeteci çocuk problemi (sürekli ve kesikli durum), stok politikaları, sQ modeli ve çözümü, sS ve RS politikaları ile çok aşamalı stok sistemleri üzerinde durulmaktadır. Ayrıca, güncel akademik makaleler tartışılmaktadır.

MAN 626 Yöneylem Araştırması-Seçme Konular (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders, yöneylem araştırmasının ileri düzey konularına odaklanmaktadır. Ders kapsamında çeşitli matematiksel modelleme ve çözüm teknikleri gözden geçirilmekte, öğrencilerin farklı problem türleri için uygun yöntemleri seçebilme ve uygulayabilme becerileri geliştirilmektedir. Ayrıca, öğrencilerin ilgi alanlarına göre belirlenen konulara ilişkin güncel akademik makaleler incelenerek, teorik bilgilerin uygulama ve araştırma boyutlarıyla bütünleştirilmesi amaçlanmaktadır.

MAN 627 Tedarik Zinciri Modellemesi (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu derste, tedarik zinciri yönetimi ve tasarımına ilişkin en önemli konular sayısal modeller çerçevesinde incelenmektedir. Stok yönetimi, tedarik zinciri ağ tasarımı, tersine lojistik ve belirsizlik altında tedarik zinciri yönetimi için kullanılan matematiksel programlama ve karar verme modelleri ele alınmaktadır. Ders kapsamında ayrıca konu ile ilgili güncel akademik makaleler tartışılmakta ve öğrencilerin teorik bilgilerini güncel araştırmalarla ilişkilendirmeleri sağlanmaktadır.

MAN 628 Üretim Yönetimi-Seçme Konular (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders, üretim ve operasyon yönetiminin temel alanlarını kapsamlı biçimde ele almaktadır. Üretkenlik ve etkinlik, kapasite planlama, bütüncül planlama, talep öngörü teknikleri, stok yönetimi, MRP ve JIT sistemleri, yer seçimi, yerleşim planlama, proje yönetimi, çizelgeleme, bekleme hattı yönetimi ile gelir ve getiri yönetimi dersin kapsamını oluşturmaktadır. Bu konular gözden geçirildikten sonra, öğrencilerin ilgi alanlarına yönelik üç konu seçilmekte ve ilgili makaleler üzerinden derinlemesine analiz yapılmaktadır.

MAN 629 Karar Kuramı (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders, karar verme süreçlerini farklı boyutlarıyla incelemektedir. Karar verme ortamı, belirsizlik altında karar alma, karar problemlerinin yapılandırılması, karar ağaçlarının kullanımı, duyarlılık analizleri, bilginin değeri ve olasılıklı karar modelleri dersin temel konuları arasındadır. Dersin amacı, öğrencilerin belirsizlik koşullarında rasyonel ve sistematik karar alma becerilerini geliştirmektir.

MAN 631 Güncel Finans Konuları (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders, finans literatüründeki güncel çalışmaları teorik ve ampirik yönleriyle incelemektedir. Ders, tamamen seçilmiş akademik makalelerin analiz edilmesi ve tartışılması üzerine kuruludur. Öğrencilerin finans alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilmesi, literatür değerlendirme becerilerini geliştirmesi ve araştırma yetkinliklerini artırması hedeflenmektedir.

MAN 632 Araştırma Yöntemleri I (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu derste öncelikle araştırma süreci açıklanacak, ardından araştırma süreci aşamaları uygulamalar ve örneklerle incelenecektir. Ders, değişkenlerin ölçülme düzeylerinin tanımlanması, veri toplama yöntemleri ve örnekleme tekniklerinin ayrıntılı olarak açıklanması ve veri analizinde kullanılan yöntemlerin incelenmesi ile devam edecektir.

MAN 633 Araştırma Yöntemleri II (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders, veri analizinde kullanılan çok değişkenli yöntemlere odaklanmaktadır. Ders kapsamında çok değişkenli olasılık dağılımları, kovaryans analizi, diskriminant analizi, çoklu regresyon, kanonik korelasyon, temel bileşenler analizi, faktör analizi, kümeleme analizi ile logit ve probit modelleri ele alınmaktadır. Amaç, öğrencilerin sosyal bilimler ve işletme alanında karşılaşılan araştırma problemlerine uygun çok değişkenli analiz tekniklerini seçebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme becerilerini geliştirmektir.

MAN 634 Finansal Ekonometri II (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders finans teorisi konularının ampirik uygulamalarında gerekli ekonometrik teknikleri teorik ve ampirik olarak kapsayan iki derslik finansal ekonometri serisinin ikinci dersidir. Bu derste oynaklık modelleri, panel veri modelleri, simulasyon yöntemleri, Tobit yöntemi, boyut azaltıcı yöntemler ve Kalman-filtresi konuları incelenecektir.

MAN 635 Finansta Amprik Uygulamalar (3 0 3) AKTS: 7,5

Dersin konusunu, literatürde günümüze kadar yapılmış olan amprik finans uygulamaları oluşturmaktadır. Derste; varlık fiyatlama modellerine, volatilite modellemesine, etkin piyasalar hipotezine, davranışsal finansa, sermaye yapısı teorilerine ilişkin amprik çalışmalar incelenmektedir. Ders, söz konusu alanlara ilişkin amprik uygulamaları içeren yayınların incelenmesi ve tartışılması şeklinde yürütülmektedir.

MAN 636 Matematiksel Programlama (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders, karar verme ve optimizasyon problemlerinin çözümünde kullanılan matematiksel programlama tekniklerini kapsamaktadır. Dersin içeriğinde doğrusal programlama modelleri, Simplex algoritması, duyarlılık analizi ve dualite teoremleri ayrıntılı biçimde incelenmektedir. Ayrıca şebeke modelleri ve Şebeke Simplex algoritması, tamsayı programlama yöntemleri ile dal-sınır ve kesen düzlemler teknikleri ele alınmaktadır. Ders kapsamında doğrusal olmayan programlama, dinamik programlama ve stokastik programlama yaklaşımları da işlenmekte; öğrencilerin farklı yapıdaki karar problemlerini modelleyip çözümleyebilecek yetkinlik kazanmaları amaçlanmaktadır.

MAN 637 Optimizasyon Teknikleri (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders, optimal karar vermeyi destekleyen matematiksel modellerin gerçek yaşamda karşılaşılan uygulama alanlarını ve bu modellere yönelik çözüm yöntemlerini kapsamaktadır. Dersin amacı, öğrencilerin farklı karar verme problemlerini matematiksel olarak formüle edebilmelerini, çeşitli optimizasyon tekniklerini kullanarak çözümleyebilmelerini ve elde edilen sonuçları yorumlayabilmelerini sağlamaktır. Böylece öğrenciler, hem teorik hem de uygulamalı açıdan optimizasyon yöntemlerini iş dünyası ve mühendislik problemlerine uyarlama becerisi kazanmaktadır.

MAN 638 Veri Analitiği (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders kapsamında incelenecek konular şunlardır: veri-analitiği yaklaşımı; işletme problemleri ve veri bilimi çözümleri; R programlama; gözetimli ve gözetimsiz veri madenciliği; entropi ve bilgi kazanımı; öznitelik seçimi; sınıflandırma ağacı oluşturma; lojistik regresyon; destek-vektör makinaları; aşırı uygunluk ve bundan korunma; çapraz-doğrulama; en-yakın-komşu metodu; hiyerarşik kümeleme; k-means kümeleme; hata matrisi; model performansının görselleştirilmesi; kanıt ve olasılık; metin madenciliği; N-gram dizileri; temel birleşen analizi; veri esaslı nedensel akıl yürütme.

MAN 639 Stokastik Modelleme (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders, belirsizlik altında karar verme ve sistem analizi için kullanılan stokastik modelleme yaklaşımlarını kapsamaktadır. Dersin içeriğinde stokastik modellemenin temel kavramları, olasılık teorisi ve ilgili çerçeveler, rassal değişkenler, çoklu rassal değişkenler ve rassal değişkenli fonksiyonlar ele alınmaktadır. Ayrıca s-dönüşümü ve z-dönüşümü yöntemleri, Poisson ve Wiener süreçleri, yenilenme süreçleri, Markov süreçleri ve Markov karar süreçleri ayrıntılı olarak incelenmektedir. Ders kapsamında stokastik programlama yaklaşımları ve optimal LQG kontrol modeli de işlenmekte, teorik bilgilerin pekiştirilmesi amacıyla güncel akademik makaleler üzerinde inceleme ve tartışmalar yapılmaktadır.

MAN 640 Yönetim Felsefesi (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu derste, insan ve toplumun bilimsel araştırmaya konu edilen başlıca tartışma konuları, kavramları ve yaklaşımları ele alınmak suretiyle sosyal bilim düşüncesinin genel hatları ortaya konmaktadır. Bu derste öznel ve nesnel düzlemde epistemolojik, ontolojik, metedolojik ve insan varsayımı ayrışmalarının sosyal bilimdeki araştırmalara yansımaları incelemektedir. Dersin başlıca konuları sosyal bilim tarihi, faydacılık, sosyoloji kuramlarının gelişimi, pozitivizm, olguculuk, realizm ve yapısalcılıktır.

MAN 641 Yönetimde Güncel Yaklaşımlar (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders kapsamında, kuramsal, kavramsal ve uygulamalar ile örgütlerde uygulanan güncel yaklaşımlar değerlendirilmektedir. Bu yaklaşımlar bir taraftan örgüt geneli diğer taraftan ise çalışanlar ile ilgilidir, dolayısıyla farklı inceleme alanlarını kapsamaktadır.

MAN 642 Örgütlerde Yönetim: Türkiye Örneği (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu derste; kurumsal değişim, makro kurumsal yaklaşım, ulusal iş sistemi yaklaşımı, Türkiye’de örgütsel bağlamın oluşumu ve değişimi, Türk İş Sisteminde yaygın örgütlenme biçimi olan holdingler ve şirket toplulukları ile Türkiye’de sosyal yapı ve örgütler arası ilişkiler incelenecektir.

MAN 643 Bilgi Yönetimi (3 0 3) AKTS: 7,5

Derste, bilginin türlerinden başlayarak işletmelerde kuramsal yaklaşımlar, bilginin kullanılması ve yönetilmesi konuları dersin temel kapsamını oluşturmaktadır. Özellikle bilgi yönetimi boyutunda bilgi yönetimi süreçleri detaylı bir şekilde ele alınarak; bilginin edinilmesi, depolanması ve dağıtımı gibi konulara değinilecektir. Ayrıca bilginin örgütsel değişim ve örgütsel hafıza boyutları da öğrenen işletmeler konusu ile birlikte ele alınacaktır.

MAN 644 Uluslararası Yönetim (3 0 3) AKTS: 7,5

Uluslararası yönetim, amaç ve hedeflerini özellikle ülke sınırlarını aşan bölge ve ülkelerde gerçekleştirmeyi düşünen yöneticiler için  kültürlerarası farklılıkarı ve bunlarla diyalog kurmayı öğrenmek açısından önemlidir. Bu ülkelerdeki yasaları ve iş yapma kurallarını en iyi şekilde öğrenme bu yöneticiler ve şirketlerinin başarıları açısından büyük bir önem taşır. Bu dersin konusu, kültürlerin nasıl öğrenildiğini ve kültürün, iş kurma, planlama, eleman alma ve uluslararsı koordinasyonun bu çerçeve içinde öğretilmesidir.

MAN 646 Çokuluslu Pazarlama Stratejileri (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu ders genel hatlarıyla uluslararası pazarlamaya ilişkin konuları ve sorunları yerel pazarlama anlayışından farklılaşan noktalarıyla ortaya koymayı amaçlamakta ve derinlemesine bir literatür taramasını hedeflemektedir. Ders; uluslararası pazarlardaki kurum, kuruluş ve bireylere ilişkin kültürel, sosyo-ekonomik, politik ve yasal farklılıkları pazarlama değişkenleri ile harmanlayarak bir stratejik bakış açısı sunmaktadır. Bunların yanı sıra küreselleşme, bölgeselleşme, standardizasyon ve adaptasyon stratejileri, kültürlerarası etkileşim, uluslararası pazarlama iletişimi, uluslararası pazarlarda dağıtım ve fiyatlandırma politikları, ürün geliştirme stratejileri ve uluslararası pazar bölümleme stratejileri üzerinde de durulmaktadır.

MAN 647 Pazarlama İletişim Stratejileri (3 0 3) AKTS: 7,5

Pazarlama iletişimi, “reklamcılık, halkla ilişkiler, satış geliştirme, doğrudan pazarlama gibi çeşitli iletişim yöntemlerinin stratejik rollerini değerlendiren; geniş kapsamlı bir plana dayanan ve bu yöntemleri açık tutan; tutarlı, en üst düzeyde iletişim etkisi yaratmak için bu disiplinleri birleştiren kapsamlı bir pazarlama iletişimi planlama konseptidir.” Pazarlama iletişimi, sadece tutundurma eylemlerini pazarlama iletişiminin bir parçası olarak görmekle kalmayıp aynı zamanda ürünün kendisini, markasını, ambalajını, fiyatını ve dağıtmını da pazarlama iletişimi içerisinde ele almaktadır. Bu derste, pazarlama iletişimi ögelerinin örneklere detaylı biçimde tanımlanması, tüm pazarlama iletişimi öğelerinin bütünleştirilerek; bunun, neden bir şirketin başarısı için kilit bir nokta olduğunun irdelenmesi, reklam, halkla ilişkiler, tanıtım, promosyon, sponsorluk, doğrudan pazarlama, e-iletişim ve satış stratejilerinin birleştirilerek; bunların, bir şirketin marka değerine olan katkısının araştırılması ve vaka çalışmaları yapılarak pekiştirilmesi hedeflenmektedir.

MAN 648 Pazarlama Yönetiminde İleri Konular (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu derste temel olarak, pazarlama alanında yeni ortaya atılmış güncel ve ileri konuların derinlemesine incelenmesi ve analiz edilmesi esastır. Güncel konular dönemsel olarak değişir ve günün koşullarında popüler olmuş konular seçilerek, o konular üzerine yapılmış çalışmalar, yayınlanmış yazılar analiz edilerek, derinlemesine incelenir. Yeni ve güncel konular, işletmeler, tüketiciler ve marka açısından incelenir ve stratejik bir perspektiften ele alınır.

MAN 649 Satış Teknikleri ve Satış Yönetimi (3 0 3) AKTS: 7,5

Ders genel itibariyle; pazarlama çabasını önemli bir elemanı olan satış gücünü oluşturan değişkenleri ve yapısı, satış süreçleri, pazarlama ve satış kavramı ilişkisi, satış gücünün etkinliğini arttıracak araçlar ve yenilikler, müşteri ilişkileri yönetimi, satış gücünün temini ve yönetimi ile satış yönetiminin fonksiyonları konularını içermektedir.

MAN 650 Pazarlama Araştırması (3 0 3) AKTS: 7,5

Bu derste temel olarak pazarlama araştırmasının işletmeler açısından öneminin vurgulanması ve stratejik pazarlama kararlarında oynadığı rollerin ortaya konması esastır. Bu amaçla, pazarlama probleminin tanımlanması, pazarlama araştırmasının amacının belirlenmesi, eleştirel kaynak taramasının yapılması ve hipotezlerin oluşturulması, anakütle ve örneklemin seçimi, veri kaynaklarının belirlenmesi ve veri toplanması, ölçme ve ölçeklendirme, tek, iki ve çok değişkenli analiz türleri (SPSS paket programı ile veri analizi), ilişki analizleri ve karşılaştırma analizleri, araştırma denetimi, araştırma sonuçlarının ortaya konulması, yazılması ve sunulması gibi konularda öğrencilerin derin bilgiye sahip olmaları hedeflenir.

MAN 651 Stratejik Marka Yönetimi (3 0 3) AKTS: 7,5

Dersin konusu; marka kavramını ve boyutlarını detaylı olarak incelemek, marka konumlandırma, marka kimliği, marka kimliği yaratma ve marka inşa stratejilerini tartışmaktır. Bunlara ek olarak, markanın finansal ve duygusal değer ölçümleri, marka piramidi ve basamakları ile marka cağrışımı kavramlarına da yer verilecektir.