Pazarlama ve Marka Yönetimi Yüksek Lisans Program Yeterlilikleri
Lisans düzeyinde elde ettiği yeterliliklere dayalı olarak pazarlama ve marka yönetimi ile ilgili temel konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olur.
Stratejik pazarlama planları hazırlayabilir ve etkili pazarlama iletişim programları geliştirebilir.
Pazarlama ve marka yönetiminin ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimini açıklar.
Pazarlama ve marka yönetimi alanında uzman olarak, alanı ile ilgili verileri kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir ve analiz sonuçlarını yorumlayabilir.
Uzmanlık düzeyinde elde ettiği bilgiyi bir marka yaratmak ve o markanın pazarda başarılı şekilde konumlandırılıp, geliştirilmesi için uygulayabilir.
Pazarlama ve marka yönetimine ilişkin analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir.
Pazarlama ve marka yönetimi alanında uzmanlık seviyesinde bilgi gerektiren alanlarda bağımsız araştırma yapabilir.
Paydaşların pazarlama ve marka yönetimine yönelik ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün pazarlama ve marka yönetimine ilişkin amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini uzmanlık seviyesinde kazanır.
Uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgiyi kullanarak sorumlusu olduğu markayı değerlendirebilme yeteneğini kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir.
Pazarlama ve marka yönetimi alanında uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgilere dayanarak, pazarlama ve marka yönetimine ilişkin oluşturduğu görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
Pazarlama ve marka yönetimi alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir.
Pazarlama ve marka yönetimi alanına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir.
Pazarlama ve marka yönetimi uzmanı olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenliği, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler.